Skolens Reglement

Før kjøreopplæringen begynner må du enten ha et førerkort i en annen klasse eller et bevis for gjennomgått trafikalt grunnkurs sammen med godkjent legitimasjon, eleven plikter å medbringe dette hver gang han/hun skal kjøre.

Bestilling av timer

gjør du ved å ringe direkte til din lærer, hvis vedkommende ikke svarer er han/hun opptatt med en annen elev, send da en sms eller en e-post og du blir kontaktet så snart dette er mulig. Påmelding til trafikalt grunnkurs, mopedkurs og kjøretimer kan også gjøres via disse nettsider under linken «påmelding» :

Avbestilling av time

må skje senest dagen før, før kl. 12. Time på mandag må avbestilles fredag før 12. Du må betale for time du ikke møter til med mindre du kan dokumentere gyldig fravær som for eksempel sykdom eller andre ting du ikke bestemmer over. Dersom din lærer er sent ute plikter du å vente minst 15 minutter før du forlater møtestedet, vi kan bli forsinket, skulle din lærer utebli fra timen uten at du har fått beskjed vil du få neste kjøretime gratis.
Kommer din lærer for sent til avtalt time vil du allikevel få full tid.

Avbestilling av plass på alle kurs som Moped, Grunnkurs og mørkedemo MÅ skje senest 48 timer før, ved avmelding senere enn det belastes 50% av kursavgiften.

Kontortid

Kontoret er betjent Mandag – Fredag 10-16.

Kontor og klasserom

finner du i Glommengata 63 i Kongsvinger (Tronsmogården 2.etg.) og på Skarnes.

Vi treffes etter  avtale

Vi har avdeling både i Skarnes og på Kongsvinger,vi kan avholde Trafikalt Grunnkurs og grunnleggende  trafikal opplæring både på Eidskog,Skarnes og Kongsvinger, når opplæringen kommer til det trafikale nivået bør/skal denne foregå på Kongsvinger.

Vi avtaler møteplass time for time der det passer deg best.

Bruk egnede klær , for kl. B anbefaler vi smale sko  med tynn såle og lav hæl. Kle deg for  bevegelsesfrihet.

Bekledning for mc og moped: Dette blir det informert om på kurset for de aktuelle klasser.

Vær forberedt til timene og tren gjerne hjemme på ting vi har gjort i timene. Da blir du fort flinkere og vi kan gå videre i læreplanen.

Du får aktuelt teoristoff å jobbe med, sånn passe mye om gangen.

Kontakt oss helst på SMS eller e-post. Det blir minst forstyrrelser for den eleven vi eventuelt underviser. Din lærer kommer til å svare deg med SMS eller ringe deg så fort vedkommende har anledning.

Vi har taushetsplikt. Alt som blir  sagt og gjort i timene blir mellom oss